دانشنامه آزاد

توضیح برای هر چه می بینید یا میشنوید

دانشنامه آزاد

توضیح برای هر چه می بینید یا میشنوید

ال.اس.دی چیست؟

((لای سرجیک اسید دی اتیلامید)) یا ال.اس.دی نوعی داروی توهم زای خطرناک است که عوارض جانبی بسیاری دارد.این دارو توسط(استول)) و((هات من)) از نوعی قارچ به نام ((ارگوت)) ساخته شد .این قارچ روی گیاه چاودار یا گندم سیاه رشد می کند.اگر شحصی ال.اس.دی مصرف کند تغییرات مشخص در رفتار معمولی او به وجود می آید.هنگام مصرف, ال.اس.دی به سرعت از سطوح مخاطی جذب بدن شده و ظرف 30 تا 60 دقیقه عمل میکند.اثر این قرص 8 تا 10 ساعت در بدن باقی می ماند.البته اگر میزان مصرف آن زیاد باشد تا چند روز اثر آن در بدن باقی می ماند.این دارو دارای عوارض جانبی زیادی است.تحقیقات نشان داده است که مصرف مداوم این دارو موجب آسیب های کروموزومی و ژنتیکی می شود.

http://foroghclinic.com/analeptic.jpg

در سال 1960 م ال.اس.دی را به عنوان دارویی برای درمان اختلال اعصاب استفاده می کردند.البته این دارو را برای کمک به افرادی که در حال ترک الکل بودند و بیماران سرطانی لا علاج تجویز کردند.اما این دارو در این موارد موثر نبود.

ال.اس.دی و سایر داروهای توهم زا مانند ماری جوآنا و شاهدانه به علت عوارض شدیدی که دارند به عنوان داروی ممنوعه معرفی شده اند.این داروها باعث تغییر افکار ,ادراک ,خلق و خو و رفتار مصرف کننده می شوند.

امروزه در جوامع صنعتی اعتباد دارویی,به ویژه اعتیاد به داروهای توهم زا,عمل بسیار مخربی در زندگی جوانان تحصیل کرده محسوب می شود.افراد معتاد به ال.اس.دی معتقدند که این دارور باعث افزایش قدرت ابتکار و هوشیاری آنها می شود.با این حال این داروی بسیار خطرناک را نباید مصرف کرد و تحت هر شرایطی باید از آن دوری جست.

آخرین ویرایش:1390/4/8


منبع:

کتاب CHILDRENS KONWLEDGE BANK ترجمه دکترفریبرز صادقی شهرستانی و شیرین نیک آیین/انتشارات نشر دانشپرور


لطفا به این مطلب امتیاز دهید:


نظرات 3 + ارسال نظر
مهدی شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:47 ب.ظ

ممنون خیلی مفید بود

خواهش!

نیما جمعه 26 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:20 ق.ظ

آخه مگه مجبوری دروغ بنویسی ......

دوست خوبم منبع مطلب را بخوانید.من از خودم ننوشته ام که دروغ باشد یا راست..البته اگر آشنا به یک زبان خارجی باشید می توانید از بیشتر راجع به این موضوع اطلاعات کسب کنید..با تشکر از حضور شما

مهرانه شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:01 ب.ظ

خیلی خوب بود اطلاعات عمومیم بالا رفت. متشکرم

خوشحالم بابت این موضوع

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد