دانشنامه آزاد

توضیح برای هر چه می بینید یا میشنوید

دانشنامه آزاد

توضیح برای هر چه می بینید یا میشنوید

کدام ماهی سلطان ماهی ها و دریا ها است.؟

همانطور که شیر سلطان حیوانات است.کوسه هم سلطان ماهی ها است.کوسه سریع ترین و خطرناک ترین ماهی دریا محسوب می شود.کوسه بزرگترین ماهی است و طول برخی از آنها از ۵۰ فوت هم بیشتر است.یکی دیگر از دلایلی که کوسه را سلطان ماهی ها لقب داده اند این است که کوسه متعلق به قدیمی ترین گروه جانورانی است که روی زمین زندگی می کنند.فسیل هایی از کوسه کشف شده است که قدمت آنها به ۲۵۰۰۰۰۰۰۰ سال می رسد.

اسکلت کوسه آب شور بیشتر از غضروف تشکیل شده است.پوست کوسه با فلس های ریزی پوشیده شده است و پوست کوسه را مانند سنباده زبر کرده است.در حدود ۴۰۰ گونه کوسه وجود دارد.کوسه سگ ماهی تا حدود ۳ فوت رشد می کند.این نوع کوسه از از ماهیان کوچک و جانوران بی مهره تغذیه می کند.کوسه نهنگی بزرگترین ماهی است و طولش به ۵۰ فوت می رسد.

کوسه نهنگی

کوسه نهنگی(بزرگنمایی)

این کوسه بی خطرترین کوسه محسوب می شود.این کوسه ها دندان های تیزی دازند.کوسه سفید ـ حریص ترین هیولا ـ طعمه خود را یک جا می بلعد.بقایای استخوان های حیواناتی قبیل خوک آبی و دلفین و حیوان های دیگر در معده کوسه سفید  یافت شده است.کوسه ها تقریبا هر چیزی که در دریا بیابند می خورند از کوچک ترین موجودات دریایی  تا کوسه های دیگر,لاک پشت ها و خوک آبی و دلفین ها.

مشاهده شده است که کوسه ها در رودخانه ها شنا می کنند و به کروکدیل ها و اسبها و فیل هایی که داخل آب هستند حمله می کنند.آنها همچنین به انسانهایی که در رودخانه  یا دریا در حال ... ادامه مطلب را بخوانبد.


شنا کردن هستند نیز حمله می کنند.کوسه ها بسیار سریع شنا میکنند به خصوص وقتی در تعقیب طعمه خود هستند.گاهی اوقات کوسه به دنبال کشتی حرکت می کند تا از باقی مانده غذایی که از آشپزخانه کشتی به دریا ریخته می شود تغذیه کند.برخی از کوسه ها به تنهایی شکار میکنند و برخی دیگر به صورت گروهی شکار می کنند و در بسیاری از سواحل از جمله سواحل استرالیا و آفریقای جنوبی با گذاشتن تورهای آهنی و موانع الکتریکی از حمله کوسه ها به شناگران جلوگیری می کنند.

هر ساله تعداد زیادی کوسه صید می شود.گوشت کوسه بسیار مغذّی و خوش طعم است.

از پوست کوسه در صحافی کتاب ها وبه عنوان پوشش برای جعبه ها و همچنین در تهیه کیف و کفش استفاده می شود.زیباترین کوسه کوسه ماکو نام دارد.قسمت زیرین بدن این کوسه به رنگ سفید و قسمت بالیی بدنش آبی روشن است.این کوسه بسیار و حشی است و با سرعت زیادی در آب شنا می کند.


کوسه ماکو

کوسه ماکو


آخرین ویرایش:1390/4/8


منبع:

کتاب CHILDRENS KONWLEDGE BANK ترجمه دکترفریبرز صادقی شهرستانی و شیرین نیک آیین/انتشارات نشر دانشپرور


لطفا به این مطلب امتیاز دهید:


نظرات 4 + ارسال نظر
نیلو دوشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:45 ب.ظ

کوسه سلطان ماهیها و دریاهاست

من از کوسه خیلی خوشم میاد

وبلاگت عالیه..

خسته نباشی.

ممنون از لطفتان

علی پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:18 ب.ظ

به نظر من سلطان دریا نهنگ قاتل هست

چه نظر خوبى

علی شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:10 ب.ظ

سلام بسیارزیبابودموفق باشیدیاعلی

خواهش میکنم

طناز جمعه 26 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:32 ب.ظ

سلام خیلی قشنگ بود
هرچند میترسم از کوسه ولی خوب جالب بود
مرسی از اطلاعات خوبتون تشکر

خواهش میکنم :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد