دانشنامه آزاد

توضیح برای هر چه می بینید یا میشنوید

دانشنامه آزاد

توضیح برای هر چه می بینید یا میشنوید

آنجلینا جولی

اطلاعات درباره آنجلینا جولی


آنجلینا جولی ( Angelina Jolie Voight) متولد شهر لس آنجلس به تاریخ ۴ ژوئن ۱۹۷۵ بازیگر و مدل آمریکایی و " سفیر حسن نیت " سازمان ملل متحد در امور پناهندگان است . نام پدرش “جان ویت” ( برنده جایزه آکادمی )(وی بـا پـدرش مـیــانه خوبی ندارد به همین منظور نام
خانوادگی خود را حذف کرده است.)  و نام مادرش “مارچلین برتلند” است. او بارها و بارها توسط مجلات و مراسم های مختلف به عنوان زیباترین ، جذاب ترین و بهترین مادر بازیگر و ... انتخاب شده است . همچنین او توانسته سه بار جایزه گلدن گلوب ، دو بار جایزه اتحادیه بازیگران سینما و یک بار جایزه اسکار را به دست آورد .

www.porbazde.com  آنجلینا جولی Angelina-Jolie


بیوگرافی


او فعالیت به عنوان مدل را از دوازده سالگی شروع کرد و در شهرهایی مثل لندن و لس آنجلس مدل مشهوری شد.(آنجلینا در دوران نوجوانی برای بار اول وقتی نتوانست در کار مدل شروع به فعالیت کند، افسردگی پیدا کرد و وقتی این افسردگی‌اش به اوج رسید اقدام به خودکشی و بریدن رگ دستش کرد. همانطوریکه خودش می‌گوید: به خاطر بعضی دلایل زمانیکه من در حال انجام مراسم خودکشی بودم! و درد را حس می‌کردم می‌توانستم زنده بودن را حس کنم و می‌توانستم نوعی از آزادی را احساس کنم و به هرجهت این کار خودش نوعی درمان برای او به حساب می‌آمد.)...

ادامه مطلب را بخوانید.


او در جوانی در کلیپهای خوانندگانی چون رولینگ استونز، میت لوف، لنی کراویتز، انتولینو وندیتیو بازی کرد. اولین نقش سینمایی وی در فیلم «هکرها» بود که داستان پنج دانش‌آموز هکر را روایت می‌کند.

آنجلینا اصلا از جلب توجه کردن و عجیب بودن خجالت نمی‌کشد. در سال 1996 وقتیکه با جانی لی میلر بازیگر بریتانیایی ازدواج کرد، یک شلوار چرم مشکی و تی شرتی سفید را برای لباس عروسی انتخاب کرد و با خون خودش روی تی شرتش اسم شوهرش را نوشت.

وقتیکه با بیلی باب ترونتون بازیگر ازدواج کرد، هردو خون یکدیگر را داخل شیشه‌ای کوچک به گردنشان آویزان می‌کردند و آن را نمادی از عشقشان به یکدیگر می‌دانستند.

آنجلینا 13 تاتوی مشهور را روی بدنش خاکوبی کرده. دو تا ازخالکوبی‌ها جمله‌های زیبای تنسی ویلیامز می‌باشد و همین طور مکان تولد بچه‌هایش را هم روی بازویش چپش خالکوبی کرده است.

“آنجلینا” یک کلکسیونر چاقو نیز هست و می گوید که به علم غسال خانه بسیار علاقمند است! از آرزوهای دوران کودکی او نویسندگی مراسم آئین کفن و دفن می باشد! او یک اصطلاح لاتین دارد که آن را نیز بر روی بدنش خلکوبی کرده . معنی آن جمله این است : “آنکه مرا می پروراند و به اوج می رساند ، همان مرا تخریب می کند!”
رابطه او و برادرش بسیار صمیمی وآنجلینا” یک کلکسیونر چاقو نیز هست و می گوید که به علم غسال خانه بسیار علاقمند است! از آرزوهای دوران کودکی او نویسندگی مراسم آئین کفن و دفن می باشد! او یک اصطلاح لاتین دارد که آن را نیز بر روی برابطه او و برادرش بسیار صمیمی و نزدیک است و به طور جدی تحت حمایت برادرش “جیمزهاون” می باشد. برادرش اغلب او را در نمایشهایش همراهی می کند و “آنجلینا” نیز از نام او در نمایشهایش استفاده می کند. مانند : “جیمی کجاست؟ ” در پرده “دختر گسیخته” ( ۱۹۹۹ ).
او خالکوبی حرف H را بر روی مچ دست چپش دارد که آن مربوط می شود به نام دو شخصی که بسیار با او صمیمی و نزدیک هستند. او این خالکوبی را زمانی بر روی دست خود کشید که به “تیموتی هاتون” علاقه داشت ، اما پس از جدائیشان از یکدیگر ، او می گوید که آنرا فقط به خاطر علاقه به برادرش “جیمز هاون” کشیده است!
بر روی بازوی چپ او نیز خالکوبی دیگری وجود دارد که نقل قولی است از “تنسی ویلیامز” : دعا برای قلب سرکش که در قفس زندانی است!
شخصیت مورد علاقه او در فیلمهای دیسنی “دومبو” فیل پرنده می باشد. وی عنوان کرده : “زمانیکه دمبو قادر به پرواز شد ، او گریه کرده است!”
شهرت وی از فیلم “عشق همان است که هست” ( ۱۹۹۶) آغاز شد. دومین ازدواج “آنجلینا” در تاریخ پنجم می ۲۰۰۰ با “بیلی باب تورنتون” بود که حاصل آن فرزند پسری به نام “مادوگس” است. “جولی” نگهداری از کودکش را زمانیکه برای بازی در فیلم “خارج از مرزها” ( ۲۰۰۳) در افریقا به سر می برد آغاز کرد.

آنجلینا جولی از سال ۲۰۰۱ از سوی کمیسریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به عنوان سفیر حسن نیت تعیین شده و با مسافرت به نقاط دورافتاده جهان به فعالیت در زمینه حفظ حقوق آوارگان و پناهندگان مشغول است.

ازدواج

همسر اول وی جان لی میلر است که در سال ۱۹۹۶ با او ازدواج کرد و در سال ۱۹۹۹ از وی جدا شد. همسر دوم او بیلی باب تورنتون است که در مه ۲۰۰۰ با هم ازدواج کردند, ولی سرانجام بعد از ۳ سال ازدواجشان به جدایی انجامید.

پس از بازی در فیلم آقا و خانم اسمیت، او و برد پیت وارد یک دوستی عاشقانه و سرانجام در سال ۲۰۰۶ صاحب دختری به نام شیلو شدند که به خاطر باورهایشان در مورد پایان دادن به فقر و بدبختی مردم آفریقا تصمیم به تولد بچه‌شان در کشور فقیر و آفریقایی نامیبیا کردند. شایان ذکر است این دو با یکدیگر ازدواج رسمی نکرده اند.

آنحلینا جولی به همراه براد پیت علاوه بر سه فرزند طبیعی خود سرپرستی مدوکس پسر بچه یتیم اهل کامبوج، پکس کودک ویتنامی و یک دختر یتیم اهل اتیوپی به نام زهرا را بر عهده دارند.

همسر اول: جانی لی میلر

همسر دوم: بیلی باب تورنتون

همسر فعلی: ویلیام بردلی پیت

Jolie-pitt2.png



فرزندخوانده های آنجلینا جولی:



پسر: مادوکس جولی ، اهل کامبودیا میباشد که توسط آنجلینا در سال 2002 به فرزندخواندگی پذیرفته شد.

 

دختر: زهرا مارلی جولی ،اهل اتیوپی میباشد که پدر و مادرش بر اثر بیماری ایدز جان باختند و آنجلینا وی را در سال 2005 به فرزند خواندگی قبول کرد.

 

پسر: پکس تین جولی پیت در ماه مارس ۲۰۰۷ به فرزند خواندگی قبولش کردند. ویتنامی بوده و متولد سال ۲۰۰۳ میلادی.

فرزندان اصلی جولی-پیت

دختر: شیلو نوول جولی پیت. متولد ۳ ژوئن ۲۰۰۶

دختر و پسر (۲قلو) : دختری به نام ویوین مارشلین (که مارشلین نام مادرش بود که بر اثر سرطان فوت کرد) و ناکس لئون نام پسر آنهاست. متولد ۸/۴/۲۰۰۸


فیلم ها:

۲۰۰۸) *    ) بچه پریان(‎Changeling)
    * (۲۰۰۷) تحت تعقیب (wanted)
    * (۲۰۰۷) یک قلب قدرتمند (A Mighty Heart)
    * (۲۰۰۷) فهماندن نقشه (‎Atlas Shrugged)
    * (۲۰۰۶) چوپان خوب (‎The Good Shepherd)
    * (۲۰۰۵) آقا و خانم اسمیت (‎Mr. & Mrs. Smith)
    * (۲۰۰۴) اسکندر (‎Alexander)
    * (۲۰۰۴) کاپیتان اسکای و دنیای فردا (‎Sky Captain and the World of Tomorrow)
    * (۲۰۰۴) داستان کوسه (کارتون) (‎Shark Tale)
    * (۲۰۰۴) ستاندن جانها (‎Taking Lives)
    * (۲۰۰۳) فراتر از مرزها (‎Beyond Borders)
    * (۲۰۰۳) لارا کرافت تامب‌رایدر: مهد حیات (‎Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life)
    * (۲۰۰۲) زندگی یا چیزی چون آن (‎Life or Something Like It)
    * (۲۰۰۱) گناه اصلی (‎Original Sin)
    * (۲۰۰۱) لارا کرافت: مهاجم مقبره (‎Lara Croft: Tomb Raider)
    * (۲۰۰۰) سرقت در شصت ثانیه (‎Gone in Sixty Seconds)
    * (۱۹۹۹) دختر از هم گسیخته (‎Girl, Interrupted)
    * (۱۹۹۹) فاکس‌فایر (شبتابی چوب) (‎Foxfire)
    * (۱۹۹۹) شکارچی استخوان (‎The Bone Collector)
    * (۱۹۹۸) بازی با قلب (‎Playing by Heart)
    * (۱۹۹۸) آشپزخانه جهنم ( ۱۹۹۸) (‎Hell's Kitchen)
    * (۱۹۹۸) جیا (‎Gia)
    * (۱۹۹۷) بازی مقدس (‎Playing God)
    * (۱۹۹۶) عشق است همه آنچه هست (‎Love Is All There Is)
    * (۱۹۹۵) هکرها (‎Hackers)

    * (۱۹۹۵) بدون مدرک (‎Without Evidence)


منبع:

دانشنامه آزاد

سایت ویکی پدیا

سایت تکناز

سایت عکس مد

بلاگ مطالب جالب و خواندنی

بلاگ عکس پیکس فا

بلاگ خانواده بزرگ جولی پیت

نظرات 3 + ارسال نظر
حسین چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:00 ب.ظ http://www.sabalancd.com

سلام . مطالب وبلاگتون بسیار جالب بود. اروزی موفقیت دارم برای شما

مححمدرضا محمودزاده چهارشنبه 2 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:54 ق.ظ http://prosys.mihanblog.com

سلام
دوست عزیز با کمال میل تبادل لینک با شما رو می پذیرم
اما یه پیشنهاد دارم
شما می تونید با ما همکار شین
فکر کنید رو پیشنهادم
وبلاگ ما تا قبل از شروع سال جاری حدود ۱۲۰۰ تا بازدید داشت. ایشالا تا آخر این ماه به اون آمار مجددا دست پیدا میکنیم.

نسترن یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:45 ق.ظ http://www.nashenas.blogfa.com

سلام من اصلا نیومدم این وب ونمیدونم که کی این نظرو گذاشته

متوجه منظور شما نشدم

آهان ... یادم اومد...نمی دونم ولی به هر حال آدرس وب شما رو نوشته بود..اگر اشتباهی هم شده معذرت می خوام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد